کارتریج های جدید اچ پی با تکنولوژی JetIntelligence

کارتریج های جدید اچ پی با تکنولوژی JetIntelligence

شرکت اچ‌ پی اقدام به تولید کارتریج های جدیدی کرده که می‌تواند در یک بار استفاده کاغذهای بیشتری را چاپ کند. در نتیجه کارتریج دیرتر تمام می‌شود. تکنولوژی جدید این کمپانی به پرینترهای این شرکت اجازه می‌‌دهد که ظرفیت پرینت‌های خود را افزایش دهند. اچ‌ پی موفق به تولید یک کارتریج کاملا جدید مبتنی بر ماده شیمیایی مدرنی شده که نیاز اغلب پرینترهای این شرکت را به تعویض مداوم کارتریج از بین می‌برد. کارتریج جدید اچ پی ابتدا برای مدل‌های رده پایین‌ «لیزرجت» (LaserJet) عرضه خواهد شد و در ادامه سال برای پرینترهای چند منظوره اچ‌ پی نیز ارائه خواهد شد.

این کارتریج که با عنوان HP Toner cartridge with JetIntelligence شناخته می‌‌شود، دارای یک ترکیب شیمیایی جدید است که مواد مورد استفاده در آن برای ذوب‌ شدن به حرارت کمتری نیاز دارند. پرینترها برای استفاده از کارتریج ها مواد شیمیایی آن ها را ذوب می‌کنند و سپس بر روی کاغذ می‌‌ریزند. اچ‌ پی می‌گوید که این روش سبب مصرف انرژی کمتر و افزایش پرینت‌ها به ازای هر کاتریج خواهد شد. همچنین تخمین زده که کارتریج‌‌ های جدید می‌ توانند ۵۸ درصد بیش از کارتریج‌ های قدیمی رنگی و ۲۸ درصد بیش از کارتریج های قدیمی سیاه و سفید پرینت بگیرند.

این کارتریج بر توانایی اچ‌ پی در تولید پرینترهای کوچک‌ تر و یا افزایش ظرفیت پرینت چاپگرهای کنونی با یک کارتریج می‌افزاید. کیفیت پرینت با کاتریج های جدید همانند با نسل قبلی خواهد بود، اما نقطه ضعف آن این است در که کارتریج جدید تنها با لیزرهای جدید کار می‌‌کند و نه مدل‌‌های قدیمی.

اولین لیزرجت هایی که این کارتریج ها را دریافت می‌کند، سری رده پایین‌ Color LaserJet Pro M252 و سری Color LaserJet Pro MFP M277 خواهد بود که قادر است تا ۱۸ صفحه A4 را مدت یک دقیقه پرینت بگیرد. کارتریج جدید در مرحله بعد برای مدل های میان‌ رده Color LaserJet Enterprise M552 و M553 عرضه می‌شود. فعلا قیمت این کارتریج ها و پرینترهای همراه آن ها از سوی اچ‌ پی اعلام نشده است.