کارتریج و تونرهای لیزری و جوهر افشان

کارتریج و تونرهای لیزری و جوهر افشان

منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود.

رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود: cyan وآبی magenta قرمز و‌ yellow زرد که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می‌رود. بعضی از چاپگرهای جوهرافشان، از ترکیب سه رنگ اصلی، رنگ مشکیِ مرکبی به وجود می‌آورند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست و رنگ آن به صورت مشکی متمایل به سبز یا آبی می‌باشد.

در سری قدیم چاپگرهای جوهرافشان، کارتریج های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید. ولی امروزه در چاپگرهای جوهرافشان، این سه رنگ از یکدیگر جدا شده‌اند. معمولاً اکثر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده‌اند. ولی شما برای چاپ حرفه‌ای عکس، به یک چاپگر با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن ‌باشد که در ایجاد تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر تأثیرگذار است.

پرینتر لیزری برای چاپ تصاویر و متون از نور یا لیزر استفاده می کند و دارای مخزن رنگ پودری بنام کارتریج لیزری یا تونر می باشد البته پودر رنگ آنها تونر نامیده می شود و بعضا به خاطر همین موضوع به این نوع از پرینترها تونری هم می گویند.

تعداد خروجی پرینتر های جوهری بسیار کمتراز پرینترهای لیزری است لذا چاپ هر برگ توسط پرینترهای جوهری گرانتر از پرینترهای لیزری تمام خواهد شد و پرینترهای جوهری حتما باید در مدت زمان مشخص فعالیت نمایند تا جوهر در درون کارتریج خشک نشود.

پرینترهای رنگی لیزری که از رنگ های پودری (تونر) استفاده می کنند بیشتر برای چاپ فرم ها و اسناد اداری استفاده می شوند و قیمت اولیه کارتریج های آنها به مراتب گرانتر از کارتریج های جوهری است اما با توجه به سرعت و تعداد زیاد خروجی آنها ،هزینه چاپ هر برگ ارزانتر تمام می شود.

فروشگاه ایران تجارت پویا ارائه کننده انواع کارتریج و تونرهای لیزری و جوهر افشان می باشد برای مشاهده لیست کارتریج ها به لینک زیر مراجعه نمایید.

لیست محصولات کارتریج تونر لیزری

لیست محصولات کارتریج جوهر افشان