پرینتر چند کاره جوهر افشان

 

مطالب جدید

پرينتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA G2400

این محصول در انبار موجود نیست

قیمت: 0 تومان

ابعاد163 × 330 × 445ميلي‌متر
وزن5.8 کيلوگرم
تکنولوژی چاپجوهر افشان
کاربریسه کاره (پرينت، اسکن، کپي)
سايز چاپA4
سايز کاغذ قابل استفادهA4, A5, B5, 10x15cm, 13x18cm, 20x25cm, Envelopes (DL, COM10), Letter, Legal
ظرفيت سيني کاغذ100 برگ

چاپ عکس قطعاً یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات علاقه‌مندان به عکاسی و تکنولوژی است. شاید شما هم مانند بسیاری از کاربران به دنبال دستگاهی هستید که بتواند عکس‌هایتان را با هزینه‌ای کم چاپ کند. بسیاری از کاربران برای چاپ عکس‌های خود به سراغ پرینترهای جوهرافشان ارزان‌قیمتی می‌روند که از کارتریج برای تأمین جوهر استفاده می‌کنند و خیلی زود جوهر این کارتریج‌ها تمام می‌شود. وقتی‌که کاربر به دنبال خرید کارتریج جدید می‌رود با دیدن قیمت کارتریج و همچنین ظرفیت چاپ محدود آن کلی سرخورده می‌شود.

نمی‌توان گفت که در این شرایط سر کاربر کلاه رفته است زیرا کاربر برای خرید آن دستگاه هزینه‌ی بسیار کمی را متقبل شده است و قانون کلی در پرینتر بدین‌صورت است که هرچه در ابتدا هزینه‌ی کمتری را برای خرید پرینتر بپردازید در ادامه برای خرید لوازم مصرفی باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید و بالعکس. درواقع پرینترهای ارزان‌قیمت جوهرافشان که از پس چاپ عکس برمی‌‌آیند و کیفیت بسیار خوبی هم دارند برای کاربرانی تهیه شده‌‌اند که قصد دارند تعداد کمی عکس چاپ کنند. بااین‌حال اگر می‌خواهید با خیال راحت و بدون نگرانی درباره‌ی جوهر پرینتر به چاپ عکس‌هایتان بپردازید بهتر است به سراغ پرینترهای جوهرافشان مخزن‌دار سری بزنید. پرینتر PIXMA G2400 ساخت شرکت کانن یکی از همین پرینترهاست که با استفاده از سیستم مخزن جوهر برای چاپ عکس طراحی شده و علاوه چاپ، قابلیت‌های اسکن و کپی را هم ارائه می‌دهد.

طراحی و ساخت

پرینتر PIXMA G2400 به شکل مکعبی کم ارتفاع و پهن طراحی شده و می‌توان گفت که دستگاه بزرگی است اما بعید می‌دانیم برای قرار دادن آن بر روی میز کاری خود به مشکل بربخورید. بدنه‌ی دستگاه ابعادی برابر با 163 × 330 × 445 میلی‌متر دارد و وزن آن به 6 کیلوگرم می‌رسد. در مقایسه با پرینترهای چندکاره‌ی لیزری این دستگاه وزن کمی دارد. بدنه‌ی دستگاه به‌صورت تمام مشکی طراحی شده و با همان نگاه اول متوجه مخزن‌های جوهر خواهید شد که به شکلی هنرمندانه در خود بدنه تعبیه شده‌اند. معمولاً در دیگر پرینترهای مخزن‌دار، مخزن جوهر در بیرون بدنه قرار می‌گیرد که جلو‌ه‌ی زیبایی به دستگاه نمی‌دهد. سه رنگ اصلی زرد، آبی و قرمز در سمت راست و رنگ مشکی در قسمت چپ قرار گرفته‌ است. برای دسترسی به منابع جوهر بایستی پوشش فوقانی بدنه را باز کنید. کنترل پنل دستگاه هم در قسمت راست فوقانی بدنه قرار گرفته‌اند. مخزن جوهر PIXMA G2400 به شکلی شفاف طراحی شده که درنتیجه‌ی آن میزان جوهر هر مخزن از بیرون دیده می‌شود. پر کردن جوهر مخازن هم بسیار آسان است. تنها کافی است پوشش فوقانی پرینتر را باز کرده و درپوش مخزن را باز کنید.

ویژگی ها

پرینتر PIXMA G2400 برای استفاده در محیط‌های اداری و خانگی طراحی شده‌ است و برای هر کاربری که نیاز به چاپ عکس یا اسناد رنگی داشته باشد مناسب است. در نظر داشته باشید که با توجه به جوهرافشان بودن دستگاه بهتر است از آن برای چاپ متن استفاده نکنید. پرینترهای جوهرافشان اگرچه می‌توانند اسناد متنی هم چاپ کنند، در برابر پرینترهای لیزری در چاپ متن حرفی برای گفتن ندارند. این دستگاه چندکاره علاوه بر پرینت جوهرافشان دارای اسکنری از نوع تخت است که قادر است با وضوح 1200 × 600 dpi اسناد و عکس‌های شما را اسکن کند و با استفاده از قابلیت پرینت آن‌ها را کپی کند.

به گفته‌ی کانن توان چاپی جوهرهای این پرینتر بسیار بالاست و قادر است تا 7000 برگ به‌صورت رنگی و 6000 برگ به‌صورت سیاه‌و‌سفید به چاپ برساند. البته میزان فوق برای چاپ ترکیبی از متن و اشکال گرافیکی و تصویر اندازه‌گیری شده‌ است و بدیهی است در صورت چاپ عکس با وضوح بالا میزان چاپ کاهش می‌یابد. بااین‌حال حتی با در نظر گرفتن موارد فوق هزینه‌ی چاپ در این پرینتر بسیار کمتر از مدل‌های کارتریجی است.

سری G از پرینترهای Pixma شرکت کانن به‌گونه‌ای طراحی شده که تانکر مخزن به‌جای اینکه در قسمت کناری تعبیه شود در قسمت جلوی دستگاه قرار گرفته و کاربر به‌راحتی می‌تواند از میزان جوهر باقی‌مانده در مخزن مطلع شود تا هیچ‌گاه در میان چاپ جوهر تمام نشود. جوهر PIXMA G2400 از دو نوع مشکی با فناوری Pigment و رنگی از نوع Dye تشکیل شده است. تصور عام این است که جوهر Pigment که در این پرینتر برای رنگ مشکی (چاپ موارد متنی) به‌کاررفته است دوام بیشتری داشته و در مقابل رنگ‌پریدگی در طول زمان مقاوم است و از سوی دیگر جوهر Dye که در 3 رنگ آبی، زرد و قرمز به‌کاررفته رنگ‌های زنده‌تر و باکیفیت‌ تولید می‌کند که برای چاپ عکس مناسب‌تر است.

با استفاده از سیستم جوهر قدرتمند PIXMA G2400 می‌توانید عکس‌هایی 15 × 10 سانتی‌متری را در عرض حدود 60 ثانیه با کیفیتی خارق‌العاده چاپ کنید. پرینتر PIXMA G2400 برای استفاده‌های سنگین طراحی شده که در آن درنتیجه‌ی هد‌های چاپ Fine هوا به‌هیچ‌عنوان وارد لوله‌های جوهر نشده و کیفیت چاپ همواره در بهترین حالت باقی می‌ماند. درنتیجه‌ی جوهر Pigment که برای رنگ مشکی به‌کاررفته است می‌توانید متونی با کیفیت و وضوح بالا چاپ کنید.

شرکت کانن راه را برای خلاقیت کاربران باز کرده است. نرم‌افزار My Image Garden که برای این سری از محصولات کانن طراحی شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی عکس‌های خود را دسته‌بندی، مرتب و ویرایش کرده و آن‌ها را به‌نحوی‌که می‌خواهند به چاپ برسانند. نرم‌افزار فوق از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و با استفاده از قالب‌ها و الگوهای از پیش‌ساخته می‌توانید موارد بسیاری مانند کارت دعوت، کارت‌پستال، عکس در قاب و غیره را با خلاقیت خود خلق کرده و چاپ کنید.

Canon Creative Park

Creative Park سرویس رایگانی است که استفاده از آن برای تمامی کاربران آزاد است. به وسیله‌ی این سرویس شما می توانید پروژه‌های کارت پستال، کارت دعوت و انواع کاردستی را دانلود و سپس شخصی‌سازی کرده و پرینت کنید. در این بین ویژگی‌ای که بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، ساخت کاردستی است. اگر به صنایع دستی که با کاغذ ساخته می‌شوند علاقه دارید، پروژه‌هایی که سایت Creative Park شرکت کانن ارائه می‌کند، ذوق‌زده خواهید شد. تنوع پروژه‌ها بسیار زیاد است و در خلق آن‌ها خلاقیت قابل توجهی به‌کار رفته است.

پیچیدگی این پروژه‌ها نیز متفاوت است و شامل ماسک‌ها، نشانه‌ها، کارت‌ها، بازی‌ها،قلعه‌ها، ساعت‌ها، فعالیت‌های ریاضی، تئاترهای عروسکی، موبایل، پازل،  ، اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، قایق‌ها، هواپیما، جاده‌ها، ساختمان‌ها و سازه‌های معروف، زمین‌شناسی و مدل‌های نجومی، حیوانات، حشرات و دایناسورها می‌شود.

اهداف این پروژه‌ها می‌تواند سرگرمی و یا آموزشی باشد. اگر یک دبیر هستید و به کیفیت آموزش توجه خاصی دارید، بی‌شک استفاده از این سازه‌های کاغذی برای آموزش پروژه‌های علمی، معماری و ... تاثیر مثبت بسیاری خواهد داشت. استفاده از این سازه‌‌های کوچک کاغذی فقط مختص یک دبیر مدرسه نیست، اگر قصد بالابردن توان علمی فرزندان‌تان را در خانه دارید، پروژه‌های گوناگون در این پایگاه داده خلاق کانن، شما را یاری خواهد کرد.

برای پرینت این پروژه‌ها استفاده از کاغذ عکس مات گزینه‌ی مناسبی است چون علاوه‌بر سفت و سخت بودن، رنگ‌ها نیز از وضوح بالایی برخوردار خواهند بود و کیفیت کار افزایش خواهد یافت. اگر دانش آموز یا فرزندتان برای افزایش بار علمی به تنهایی در حال برش دادن کاغذها است، مواظب اشیا تیزی مانند قیچی که برای برش استفاده می‌کنند، باشید.

اما از سوی دیگر سرویس Creative Park Premium برای مدل‌های خاصی از پرینترها قابل استفاده است، اما تمامی پرینترهای جدید این شرکت که از برنامه‌ی My Image Garden بهره‌مند هستند، می‌توانند از این سرویس نیز استفاده کنند. برای دانلود و استفاده از محتواهای  PREMIUM بر روی کامپیوتر، می توانید به راحتی از My Image Garden این کار را انجام دهید. طیف وسیعی از محتواها در دسته‌های مختلف مانند  کارت پستال، تقویم، کلاژ تصاویر و ... وجود دارند که ترکیب آن‌ها با تصاویر دلخواه تان و همچنین شخصی‌سازی  را امکان‌پذیر ساخته است. البته  استفاده از جوهر اصل کانن در این پرینت‌ها را فراموش نکنید، چون در غیر این‌صورت به کیفیت واقعی دست نخواهید یافت.

نتیجه‌گیری

پرینتر PIXMA G2400 ساخت شرکت کانن دستگاهی قدرتمند و ایدئال برای کسانی است که همواره از ظرفیت کم و قیمت بالای کارتریج پرینترهای جوهرافشان گلایه کرده‌اند. این پرینتر با سیستم مخزن جوهر 4 رنگی خود خیال کاربران را درزمینه‌ی مدیریت هزینه‌های مواد مصرفی راحت کرده و قادر است عکس‌هایی باکیفیت را به همراه متن‌های شفاف و با کیفیت چاپ کند. این دستگاه قدم فراتر گذاشته و علاوه بر چاپ قادر است اسناد و عکس‌های شما را با وضوحی بالا اسکن کند که می‌توانید آن‌ها را ذخیره کرده و یا اینکه با استفاده‌ از قابلیت پرینت مجدداً چاپ کرده و درواقع آن‌ها را کپی کنید.

تنها ایرادی که می‌توان از این دستگاه گرفت عدم وجود قابلیت اتصال بی‌سیم و پشتیبانی از تلفن‌های همراه است. بسیاری از کاربران امروزه با تلفن‌های همراه خود عکس می‌گیرند و بسیار خوشایند است که بتوان به‌صورت مستقیم به چاپ آن‌ها پرداخت. البته مسئله‌ی فوق به‌قدری حاد نیست که کاربر را از خرید دستگاه منصرف کند.

نوشتن نقد و نظر

پرينتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA G2400

پرينتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA G2400